Reklame på bil for bedrifter – synlighet gjennom mennesker og nye biler

Ønsker du å annonsere på biler i aktiv bruk? Automedia AS kobler bedrifter med nye leasingbiler og mennesker som reklamerer for din merkevare i hverdagen

Emne:
Reklamebil
Bedriftsmarkedsføring
Publisert:
December 26, 2025
Publisert:
Mattias
Lesetid:
3
minutter

Vis deg frem på en effektiv måte med reklamebil

I en tid der digital annonsering blir stadig mer konkurranseutsatt, finnes det markedsføringsgrep som gir varig synlighet uten å forsvinne i mengden. Reklamebil er ett av dem. En godt profilert bil fungerer som en mobil reklameflate i hverdagen – synlig der folk bor, jobber og ferdes.

Hos Automedia AS jobber vi daglig med nye biler i aktiv bruk over store deler av landet. Bilene kjøres av hyggelige mennesker i helt vanlige arbeidshverdager, noe som gir ekte synlighet og høy troverdighet for bedrifter som ønsker å bli sett.

Reklamebil – synlighet der kundene faktisk er

En reklamebil eksponerer bedriften kontinuerlig. Enten bilen er på vei til jobb, parkert utenfor et oppdrag eller i bevegelse gjennom byen, er merkevaren synlig i ekte omgivelser – ikke i et annonsefelt som kan ignoreres eller blokkeres.

Denne formen for markedsføring bygger gjenkjennelse over tid og skaper tillit, nettopp fordi budskapet formidles naturlig og uten støy.

Mennesker som ambassadører for din bedrift

En viktig del av effekten med reklamebil er menneskene bak rattet. Mange av sjåførene som leaser bil gjennom Automedia AS er positive ambassadører som gjerne forklarer hva bedriften de kjører reklame for driver med, dersom de blir spurt.

For enkelte virksomheter betyr dette at reklamebilen også fungerer som en forlengelse av salgs- og markedsarbeidet – gjennom ekte dialog, ikke ferdigskrevne budskap.

Vi søker flere foretak som vil annonsere på nye biler

Automedia AS opplever økende interesse for reklamebil som markedsføringskanal, og vi søker nå flere foretak som ønsker å annonsere på nye biler i drift. Dette gir bedrifter mulighet til å oppnå bred og kontinuerlig synlighet, uten å eie eller drifte egne reklamebiler.

Ved å bruke eksisterende biler i aktiv bruk får du samme effekt som ved tradisjonell firmabilprofilering – men med lavere kostnad, mindre administrasjon og større fleksibilitet.

Reklamebil som del av en helhetlig strategi

Reklamebil gir størst verdi når den ses i sammenheng med riktig bilvalg, bruksmønster og profilering. Hos Automedia AS ser vi firmabil, leasing og markedsføring under ett, slik at løsningen fungerer både operativt og strategisk for virksomheten.

For bedrifter som vurderer reklamebil som en del av sin markedsføringsstrategi, gir det ofte mest verdi å starte med en gjennomgang av muligheter, forventninger og mål.

Ønsker du å vurdere hvordan reklamebil kan brukes for å synliggjøre din bedrift, kan du bruke skjemaet under for å komme i dialog med oss.

Høres dette spennende ut?

 Fyll ut skjemaet under, så tar vi kontakt i løpet av kort tid
Takk for din hendvendelse!
Vi vil kontakte deg snarest mulig.
Oops! Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen

Interessert i

Reklamebil

Bedriftsmarkedsføring

?

Les mer om våre varianter, tilvalg, leveringstider og priser her.
Automedia AS 4,9 ⭐⭐⭐⭐⭐ (100+)

Tom Erik Myrvold

Antall omtaler
1
June 11, 2026
Svært fornøyd med leasing av Toyota C-HR hos Automedia! Jeg hadde en veldig god opplevelse fra start til slutt. Automedia leverer virkelig på både pris og service – her føler man seg godt ivaretatt gjennom hele prosessen. Alt gikk smidig, og jeg fikk gode råd underveis som gjorde valget enkelt. En ekstra takk til Mattias 😊 for profesjonell oppfølging, tilgjengelighet og god service. Anbefales på det varmeste til andre som vurderer leasing!
Se svar
Svar fra eieren:

Julia

Antall omtaler
3
May 30, 2026
Flott selskap og fantastisk service! Vi har nylig leaset en XPENG G6, og hele prosessen var sømløs fra start til slutt. Teamet fra både Automedia.AS og Bilia bød på utmerket kommunikasjon og holdt oss fullt informert gjennom hvert eneste steg. Vi kunne ikke vært mer fornøyde med den nye bilen vår og valget vi tok. Anbefales på det varmeste! En spesiell takk til Kenneth hos Automedia for service og support.
Se svar
Svar fra eieren:
Hei Julia! Takk for en fin anmeldelse! Og velkommen til Automedia AS familien! Hilsen Kenneth

Lene Gundersen

Antall omtaler
7
May 22, 2026
Det var vår første leasing bil erfaring da vi kontaktet Automedia på en kampanje annonse vi tilfeldigvis fant på nettet. Vi snakket med Mattias som var super hyggelig og veldig behjelpelig med alt av info. Servicen var superb. Vi opplevde kontakten og prosessen veldig seriøst og ryddig. Bilen ble levert når den var lovet og vi er super fornøyde kunder. Fikk gaver og som lå i bilen ved henting (bonus) pluss fotografier, ble en kul opplevelse 👍
Se svar
Svar fra eieren:

Trond Fjereide

Antall omtaler
1
May 19, 2026
Første gang vi vurderte leasing som privatkunder. Sjekket litt rundt, og da vi traff på Jørgen på Automedia var valget enkelt. Topp service fra første telefonsamtale. Når vi skulle hente vår Skoda på Møller Vest ble vi hentet av Jørgen. Veldig proff oppfølging under hele prosessen. Anbefales 👍👍
Se svar
Svar fra eieren:
Tusen takk Trond, det har vært en glede hele veien :-) Mvh Jørgen

Ingvild Engelhart-Willoch

Antall omtaler
5
May 12, 2026
Veldig god oppfølging og service! Hva enn jeg har hatt spørsmål om, har de vært tilgjengelige døgnet rundt. Anbefales!
Se svar
Svar fra eieren:
Hei Ingvild! Takk for handel og anmeldelse. Passer t-shirt og solbrillene (bruk dem når du kjører når sola skinner) :)? Hilsen Mattias

Kjell Arne Gøransson

Antall omtaler
1
May 11, 2026
Tusen takk for veldig god hjelp med leasingavtalen på vår nye MG. Mattias har vært utrolig hjelpsom, profesjonell og tilgjengelig gjennom hele prosessen, og vi setter stor pris på den gode servicen vi har fått. Vi er veldig fornøyde og gleder oss til å ta i bruk bilen! Takk igjen for all hjelp. Vennlig hilsen Monica og KjellA
Se svar
Svar fra eieren:
Så hyggelig å høre. Veldig hyggelig å ha dere som kunder. Er det NOE så er jeg bare en samtale unna! Hilse Monica så godt!

Terje Holmen

Antall omtaler
129
May 10, 2026
Så langt, kjempe koselig, hjelpsomme og gjør alt for en god handel 😄😃
Se svar
Svar fra eieren:
Hey Terje! Så hyggelig å lese. Jeg er bare en mail eller samtal unna skulle det være noe! Ses når du henter nye bilen din! God helg! Hilsen Mattias

Brage Pedersen

Antall omtaler
1
May 9, 2026
Veldig god service og oppfølgning!
Se svar
Svar fra eieren:
Takk for i dag Brage, hyggelig å hilse på deg! Hilsen Mattias

Ketil Annar Albretsen Granbakken

Antall omtaler
1
April 23, 2026
Automedia har fulgt opp meg som kunde fra valget falt på en splitter ny BMW iX3, frem til bilen ble utlevert og har fortsatt oppfølgingen etter at jeg har startet å bruke bilen. Imponerende kunnskap om bilnyheter, selve bilen og ikke minst veldig god personlig oppfølging
Se svar
Svar fra eieren:
Tusen takk for det Ketil! Kjempe morro å hjelpe til med dette og ikke minst en helt rå bil. Takk for tilliten 😃 Hilsen Kenneth